Test znalosti pravidel

Test se skládá z deseti otázek. Sedm otázek typu Pravda/Nepravda a tři otázky typu A,B,C,D.
70%-100% = Úspěch
  0%-60%  = Neúspěch

Obtížnost:

1. Družstvo A hraje s DP místo nadhazovače (FLEX). Ve třetí směně kouč vystřídá náhradníka S1 za DP a náhradníka S2 za FLEX. V páté směně kouč oznámí rozhodčímu, že S2 bude také chodit na pálku. V sedmé směně kouč správně vrátí náhradníka S1 do hry na pozici DP.
  • Pravda
  • Nepravda
2. Běžec R2 na druhé metě, běžec R1 na první metě, 1 aut. Pálkař odpálí dlouhý míč v letu na středního polaře. Běžec R2 vybíhá s nadhozem. Polař F8 chytí odpal a přihodí ho polaři F4 na druhou metu, kde vyautují R2 za neoprávněný výběh z mety. To se považuje za nucený aut.
  • Pravda
  • Nepravda
3. DP chodí na pálku místo nadhazovače (FLEX). V dohrávce 7. směny kouč rozhodne, že FLEX půjde na pálku místo F5. FLEX odpálí vítězný bod. Předtím, než hráči obrany opustí hřiště, zahraje obrana hru na výzvu pro hru nesprávného hráče. Rozhodčí hru na výzvu neuzná, neboť zápas již skončil a vítězný bod platí.
  • Pravda
  • Nepravda
4. Pokus o postup na druhou metu po správném přeběhnutí první mety je hra na výzvu.
  • Pravda
  • Nepravda
5. S běžcem R1 na první metě, pálkař B2 odpálí míč po zemi na polaře F6, který míč bez problémů zpracuje. S míčem v ruce se vydá ke druhé metě zahrát nucený aut. Skočí na metu a dotkne se jí prázdnou rukavicí dříve, než na ni doběhne R1. Rozhodčí vyhlásí R1 safe na druhé metě.
  • Pravda
  • Nepravda
6. Hlavní rozhodčí posoudil, že se pálkař pokusil o švih (SWING-STRIKE). Pálkař jej poté žádá, aby se o švihu poradil s metovým rozhodčím. Rozhodčí žádost zamítne.
  • Pravda
  • Nepravda
7. Běžec R1 na první metě. Na následující nadhoz R1 krade druhou metu, příhoz od catchera trefí metového rozhodčího, který se pohybuje ke druhé metě, aby posoudil situaci. Kdyby míč rozhodčího netrefil, pak by byl běžec aut, proto rozhodčí vyhlásí "Mrtvý míč" a vrátí R1 na první metu.
  • Pravda
  • Nepravda
8. Při pokusu o squeeze-play překáží F2 ve švihu pálkaři B2, pálkař přesto odpálí. F2 chytne míč a tečováním autuje běžce R3 slajdujícího na domácí metu. Rozhodčí signalizuje dočasně mrtvý míč, po skončení rozehry má kauč družstva v útoku, právo volby a pokud nepřijme výsledek rozehry, je důsledek překážení tento, rozhodčí:
  • A) Přidělí R1 domácí metu a přizná B2 špatný nadhoz.
  • B) Vyloučí F2 ze nesportovní chován í a uzná doběh.
  • C) Přizná R1 doběh a přidělí B2 první metu za překážení.
  • D) Přizná B2 první metu a vrátí R1 na třetí metu.
9. Pálkař B1 je nesprávně střídajícím hráčem na pálce. Byly mu nadhozeny čtyři nadhozy – dva dobré a dva špatné, když družstvo v obraně oznamuje porušení pravidel hlavnímu rozhodčímu. Ten rozhodne:
  • A) B1 je aut a B2 je následujícím pálkařem.
  • B) B1 je vyloučen ze hry a je nahrazen správným hráčem, který přebírá stav nadhozů 2-2.
  • C) B1 se smí ohlásit hlavnímu rozhodčímu a stává se správným hráčem.
  • D) Zápas je skrečován.
10. Je obsazena druhá meta, jeden aut. Nadhazovač nadhodí nechytatelný nadhoz. Míč zůstane ležet u zadní sítě. Chytač míč zpracuje a snaží se přihodit na třetí metu, aby zabránil krádeži běžci z druhé mety. Hodem však zasáhne hlavního rozhodčího v zámezí. Rozhodčí:
  • A) Signalizuje dočasně mrtvý míč, je-li běžec aut, hra platí a míč je ve hře, není-li aut, je míč mrtvý a běžec se vrací na druhou metu.
  • B) Signalizuje dočasně mrtvý míč, je-li běžec aut, hra platí a míč je mrtvý, není-li aut, je míč mrtvý a běžec se vrací na druhou metu.
  • C) Vyhlásí mrtvý míč, běžec se musí vrátit na druhou metu.
  • D) Je součástí hry, rozehra pokračuje.