Test znalosti pravidel

Test se skládá z deseti otázek. Sedm otázek typu Pravda/Nepravda a tři otázky typu A,B,C,D.
70%-100% = Úspěch
  0%-60%  = Neúspěch

Obtížnost:

1. Dobrý nadhoz (strike), který se dotkl země před tím, než ho chytač chytil do rukavice, se považuje za odražený míč.
  • Pravda
  • Nepravda
2. Správně odpálený míč pálkařem B1 se odrazí od polaře F9 za oplocení zámezí. Rozhodčí přizná pálkaři B1 oběh.
  • Pravda
  • Nepravda
3. Před nadhozem musí nadhazovač uvést tělo do naprostého klidu po dobu nejméně 2 a nejvýše 10 sekund.
  • Pravda
  • Nepravda
4. Jestliže FLEX nastoupí do útoku na místě DP, nejedná se v jeho případě o střídání (pro FLEX), ale změna musí být nahlášena rozhodčímu.
  • Pravda
  • Nepravda
5. Zpochybňuje-li kterýkoliv člen družstva v útoku jakékoliv rozhodnutí rozhodčího, je ihned vyloučen.
  • Pravda
  • Nepravda
6. Nucený aut lze zahrát pouze dotykem mety, na kterou je běžec nucen postupovat.
  • Pravda
  • Nepravda
7. Nadhazovač se musí alespoň jednou nohou dotýkat nadhazovací mety v době, kdy přijímá signály od chytače.
  • Pravda
  • Nepravda
8. Jedno z následujících tvrzení nesplňuje podmínky správného nadhozu:
  • A) Během dokončení nadhozu musí být ruka níže než bok a zápěstí nesmí být dále od těla než loket.
  • B) Nadhazovač může upustit, kutálet nebo nadhodit o zem, aby tím znemožnil pálkaři odpal.
  • C) Pohyb paže a ruky v zápěstí během a po vypuštění míče musí směřovat vpřed před tělo.
  • D) Stojná noha nadhazovače musí zůstat v kontaktu s nadhazovací metou nebo se od ní odtáhnout či odrazit nebo být ve vzduchu před dopadem švihové nohy na zem.
9. Pálkař odpálí jednometový odpal, na který běžec R1 z druhé mety skóruje, nešlápne však na třetí metu. Co je správná hra na výzvu při mrtvém míči:
  • A) Všechny tyto situace.
  • B) Nadhazovač drží míč a upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • C) První metař, který nedrží míč, upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • D) Nadhazovač přihraje míč na třetí metu polaři F5, který upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
10. Chytač odnese míč na lavičku soupeře, aby tečoval hráče, který minul domácí metu. Běžci, který stojí na druhé metě, rozhodčí přidělí:
  • A) domácí metu
  • B) třetí metu
  • C) první metu
  • D) druhou metu